Wednesday, January 20, 2010

Ride Behrang Riders Malaya Community(RMC)


salam untuk semua..
sudah lama rasanya xupdate blog ini...
bukan apa cuma sangat sibuk untuk menyiapkan projek penyelidikan tahun akhir..
disini kembalinya saya mengupdate dengan bertujuan memaparkan sedikit sebanyak cerita mengenai ride ke behrang anjuran RMC..
ini merupakan ride yang pertama bagi tahun 2010 ini...
ride ini adalah pada 16hb januari 2010 yang lalu..

3.00pm

sudah mula menyiapkan diri kerana tidak tahu jalan ke restoran jejantas sg.buloh..setelah mengambil keputusan yang agak drastik maka telah memilih jalan duta sebagai laluan untuk ke restoran jejantas sg.buloh itu..

4.00pm

mula bergerak ke restoran jejantas sg.buloh seorang diri melalui jalan duta menuju ke tol duta dengan berpandu papan tanda...mata tidak berkelip takut terlepas simpang..dimana papan tanda bertulis ipoh disitulah saya ikut..hee sampai di tol jalan duta ternampak sekumpulan geng RMC sedang berkumpul dengan muka selamba tak kenal terus parking cakap "leh join g restoran jejantas sg.buloh??"..mereka terpinga-pinga dan suruh parking..saya hanya tersenyum..=)

4.30pm

lebih kurang pukul 4.30pm sampai di restoran jejantas sg.buloh..menunggu ahli-ahli RMC yang lain dengan penuh sabar..

5.30pm

semakin ramai ahli RMC yang sampai tetapi mana la geng2 RXZMALAYSIA ni...rupa-rupanya ramai yang terkandas dek kerana hujan yang agak lebat..setelah semuanya sampai memang terkejut kerana begitu ramai yang mengikuti konvoi kali ini..

6.30pm

tayar mula golek setelah diberi taklimat ringkas serta doa oleh orang kuat RMC..destinasi yang dituju ialah shell tg.malim..setelah sampai disana meneruskan perjalanan hingga ke exit behrang..disana en.yusrizal(penaja makanan) telah tunggu untuk dibawa ke lokasi yang sebenar..

8.30pm

sampai di destinasi setelah berpenat lelah, aktiviti sesat jalan dari hujung kg hingga ke hutan simpan kekal..haha akhirnya sampai juga..alhamdulillah...aktiviti menjamu selera pun dimulakan..menu : masak lemak pucuk paku(kalo xsilap),tempe goreng, ikan bakar, udang bakar, ayam bbq, ulam-ulam...

10.30pm

setelah rilek2 dan berkaraoke(otai2 je yang nyanyi coz suara xsdap) maka masa untuk balik pun sudah tiba..lebih kurang pukul 11.30pm bergerak baliklah ke kl

penghargaan yang tak terhingga buat RMC, MRC, RXZ Malaysia, Kawasaki Kips & orang2 yang menjayakan Ride to Behrang especially En. Yusrizal aka jln bekelan..


















0 comments:

Post a Comment

masa-masa kita


ShoutMix chat widget

pengunjung setia

jom join kami

 

iNi kISaH bERsAMa Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez